Her finder du svar på vores oftest stillede spørgsmål


Hvad skal jeg gøre for at bestille møbler fra jer?

Svar: Vores produkter bestilles via en af vores forhandlere. Der ligger en oversigt over vores forhandlere her:
Se forhandlere »

Hvad er leveringstiden på møbler og brusebad fra jer?

Svar: Luna, You, Mido og Match har en gennemsnitlig leveringstid på ca. 2 uger.

Luna og You i selvvalgt farve har en gennemsnitlig leveringstid på ca. 6-7 uger.

Calidris og Curvo har en gennemsnitlig leveringstid på ca. 6-7 uger.

Brusebad har en gennemsnitlig leveringstid på ca. 2 uger.

Jeg ønsker at reklamere over et produkt, jeg har modtaget fra jer.

Svar: Hvis du ønsker at reklamere over noget, skal du kontakte forhandleren, hvor du købte varerne. Vi skal bruge information fra forhandleren, som f.eks. bestillingsnummer, ud over at vi skal bruge billeder af det, der reklameres over, samt en forklaring af, hvad der er sket. Vi har fem års garanti mod produktionsfejl for varer købt før 1/1/2021; for varer købt efter 1/1/2021 er der ti års garanti mod produktionsfejl.

Læs mere om reklamationer og garanti her:
garanti & reklamation »

Hvor lang garanti har I?

Svar: Vi har fem års garanti mod produktionsfejl for varer købt før 1/1/2021; for varer købt efter 1/1/2021 er der ti års garanti mod produktionsfejl.

Læs mere om reklamationer og garanti her:
garanti & reklamation »

Kan Coronaspejlene dimmes?

Svar: Nej, lyset på Coronaspejlene kan ikke dimmes.

Lysene/lamperne virker ikke længere, hvad gør jeg nu?

Svar: Kontakt forhandleren, så hjælper de dig videre. Det kan være, at det er driveren, som er færdig, så kan der bestilles ny driver som reservedel. Læs mere om levetid og fejlsøgning på lamper her:
elvejledning »

Jeg har en farvekode fra Jotun, som jeg vil have mine møbler lakeret i, men det er ikke en standardiseret NCS-kode. Hvad gør jeg så?

Svar: Mange malingsproducenter bruger ikke altid de standardiserede farver, men blander i stedet deres egne farvenuancer og blandinger, som analyseres og kodes med en NCS-kode, for eksempel 1357-Y93R. Blandinger af denne type er altså noget, malingsproducenten selv har lavet, og NCS-koden mangler et S foran de fire første cifre. S foran cifrene indikerer, at koden er standardiseret, og er en del af Second Edition, 1950 standardiserede koder.

Mange af farverne med og uden S kan være ganske ens, men i nogle tilfælde er der store forskelle. Vores malere kan ikke bruge koder, der mangler S foran de fire første tal. Malingsproducenten bør kunne hjælpe dig med at finde den nærmeste standardiserede NCS-kode, hvis du har behov for det.

Hvad er farvekoden på jeres møbler?

Svar: Det er ikke alle møbler, som har en farvekode, bl.a. dem som har en overflade i strukturen, men kontakt os gerne på mail@dansani.dk, eller tlf. +45 73 22 29 00, så hjælper vi dig med at finde koden, du søger.

Hvad er forskellen på Solid surface og Silestone?

Svar: Minore og Shape, håndvaske og bordplader er lavet af akrylbaseret solid surface, et aluminiumshydrat som ”filler” samt et bindemiddel. Solid surface kræver vedligeholdelse; se vores pleje- og vedligeholdsvejledning:
plejevejledning »

Silestone Unique, håndvaske og bordplader er lavet af kvartskomposit, som er et stenmateriale og et bindemiddel. Silestone består af mindst 90 % kvarts. Den er meget brugervenlig med hensyn til vedligeholdelse, og den er også syre- og ridsefast. Her finder du pleje- og vedligeholdsvejledningen for Silestone:
calidris plejevejledning »

Hvad er forskellen på marmor og porcelæn?

Svar: Marmorvaske er lavet af et mineralpulver, polyester og bindemidler. Håndvaskene støbes i lukkede forme og overfladebehandles med en klar gelcoat. Marmor er ofte mere lige i linjerne end porcelæn, men kræver mere vedligeholdelse.

Porcelæn består af ægte sanitetsporcelæn, som er et stærkt keramisk materiale med glasur. Når håndvasken brændes ved 1220 grader, smelter glasuren til en hård, glat og blank overflade, som er let at holde ren. Porcelænet vil som følge af brændingen aldrig være helt snorlige, og der er også tolerancemål på porcelæn. Disse tolerancemål er angivet i prislisterne i vores kataloger.

Se gerne i vores pleje- og vedligeholdsvejledning for mere information:
plejevejledning »

Hvordan fjerner jeg pletter fra marmor og solid surface?

Svar: Pletter på overfladen kan i de allerfleste tilfælde fjernes med en såkaldt Nano-svamp/mirakelsvamp, hvilket gælder for både marmor og komposit.

Kalkaflejringer kan mindskes ved at rengøre håndvasken ofte. Hvis der dannes ridser i marmoret, kan man polere vasken med et fint poleringsmiddel og efterbehandle den med voks, for eksempel bilvoks.

Hvis der opstår ridser og små hak i en solid surface vask, kan den pudses med fint sandpapir, korn 1000 eller en pudsesvamp. Hvis det behandlede område fremstår blankt efter pudsning, kan det slibes med korn 800, efterfulgt af korn 600 og til sidst efterbehandles med en blød, tør klud. Start altid med korn 1000.

Se gerne i vores pleje- og vedligeholdsvejledning for mere information:
plejevejledning »

Hvordan tager jeg skufferne ud/løsner dørene på møblet?

Svar: Her er der ikke noget eksakt svar, da det varierer lidt, afhængigt af hvilken møbelserie der er tale om. Det er vist i monteringsvejledningen, som fulgte med leverancen, og det fremgår også på vores hjemmeside.

Du kan bruge søgefeltet øverst til at indtaste varenummeret på skabet, og når den rigtige vare er fundet, ligger monteringsvejledningen på samme side under punktet Installation, montering og vedligeholdelse.

Jeg vil gerne købe løse lamper og bruge dem på andre spejl, er det ok?

Svar: Vores LED-lamper med lysstyring passer ikke med andre leverandørers spejle eller spejlskabe; vores lamper er afhængige af elektronikken/driveren og touchpanelet, vi bruger på vores spejl og spejlskab.

LED-lamperne fra Mido+, Libra og Vela kan købes løst. De tilsluttes 230 V og skal ikke bruge nogen driver. Disse lamper kan ikke dimmes.